۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳

دادستان عمومی کرمانشاه:

برگزاری مراسم خون صلح در کرمانشاه آرامش را به ۲ طایفه بازگرداند

برگزاری مراسم خون صلح در کرمانشاه آرامش را به ۲ طایفه بازگرداند

کرمانشاه- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: برگزاری مراسم خون صلح در کرمانشاه آرامش را به ۲ طایفه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی ظهر امروز در این مراسم صلح خون که با حضور بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان محلی در مسجد شهرک فدک کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: چندی پیش در پی اختلاف ۲ طایفه در کرمانشاه، نزاع و درگیری سختی بین آن‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: به دنبال وقوع این درگیری، تعدادی از هر ۲ طایفه زخمی و تعدادی دستگیر شدند و چندین نفر مورد تعقیب قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه اضافه کرد: وجود این اختلافات و درگیری‌ها باعث شده بود تا تعداد زیادی از خانوارهای هر ۲ طایفه از نظر معیشت و کسب و کار با مشکلاتی مواجه شوند و زندگی آن‌ها تحت تأثیر شدید این اختلافات قرار گیرد.

کرمی خاطر نشان کرد: بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین محلی و دادگستری استان کرمانشاه برای بازگرداندن آرامش به این طایفه‌ها وارد عمل شدند و با برگزاری جلساتی با هر ۲ طایفه تلاش کردند تا بین آنها صلح ایجاد کنند و به کینه‌ها و کدورت‌ها خاتمه دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این امر مهم اتفاق افتاد و طی مراسمی این ۲ طایفه اختلافات خود را کنار گذاشتند.

کرمی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی رویکرد مسامحه و حبس زدایی را به عنوان یکی از رویکردهای مهم خود مورد توجه قرار داده است، گفت: با این وجود به افرادی که نظم و امنیت عمومی، روحی و روانی مردم را به هم می‌زنند، به شدت هشدار داده می‌شود که این مسامحه و بخشش شامل آنها نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: برخوردی که دستگاه قضائی با این افراد خواهد داشت، قاطع، بازدارنده و عبرت آموز خواهد بود و از هیچکدام از نهادهای ارفاقی در قانون برخوردار نمی‌شوند.

کد خبر 5179477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha